Årsmöte 2023

MopsOrdens årsmöte den 12 februari kommer att genomföras digitalt via Teams. Det innebär att du som medlem måste anmäla dig senast den 5 februari på formuläret nedan. I din anmälan uppger du ditt medlemsnummer för att klubben kan kontrollera att alla närvarande på mötet är medlemmar. Ditt medlemsnummer hittar du på baksidan av MopsAllehanda.

Vi rekommenderar att varje medlem under mötet använder en egen enhet (dator, surfplatta eller smart telefon) om det skulle bli sluten votering.

Om någon begär sluten votering, kommer den av styrelsen utsedda rösträknaren att lägga upp ett formulär i mötet.  Medlemmarna kan välja mellan de kandidater som finns. Rösträknaren kommer inte att kunna se vem som röstar på vem, men kommer att se om det röstas flera gånger från samma enhet. Varje medlem har bara en röst.

Du kommer sedan på din mail att få en länk till mötet. Programmet för dagen är enligt nedan:

• 12.45 Länken öppnar så att du kan komma in i Teams
  • 13.00 Leg vet Cecilia Rhodin berättar om sin avhandling om vingelmops
  • 14.00 Årsmötet börjar

Ny revisor
Anmäler härmed mitt intresse för uppdraget som revisor i Mopsorden. Jag är pensionär -77 år – och är tillsammans med min fru glada ägare till två mopsar. Bor i Lerum, varit aktiv i den grupp som ordnade mopsordens rasmonter på MyDog i Göteborg nyligen. Vid två tillfällen grillat korv på Mopsens Dag i Göteborg på Robert Mattsons grill.

Revisionserfarenhet: förtroendevald revisor Lerums kommun samt lekmannarevisor i ett kommunalt bolag. Revisor i Moderaterna i Lerum. Revisor i SPF. Har varit egen företagare som blomster grossist, men också skött bokföring och administration i flera olika juridiska personer.

Vill du veta mer, ring gärna: 0708 962225

Roland Almquist

Ny kandidat till styrelsen
Emilia heter jag, och bor tillsammans med min sambo och våra tre barn i Burseryd, Småland. Mitt hundintresse har funnits sedan jag var barn och jag har hunnit pröva på det mesta inom hundsporten.

På gymnasiet läste jag ett hundinriktat program och har även varit aktiv som instruktör hos SBK. Idag bor det fem hundar i familjen, två bullmastiffs och tre mopsar. Jag tycker om att spendera tid med familjen och hundarna i skogen och åker gärna på några utställningar.

Jag sitter även med som styrelsemedlem i Bullmastiffklubben och tycker det är roligt och utvecklande att få vara med och påverka/arbeta för mina raser.

Emilia Ankarbranth

Ny kandidat till styrelsen
Ulrika Karlsson heter jag och är 50 år fyllda, bor i Fjärås, 3 mil söder om Göteborg med familj på 2 st mopsar, tre barn och en gubbe. Jag har i 30 år jobbat i kök inom äldreomsorgen, men nu bytt till skolans värld.

Vår första mops Harry flyttade in hos oss 4 mars 2018. Vi blev förälskade direkt i denne lille krabat. Vår dotter har födelsedag 5 mars, men vi glömde helt av henne den morgonen, det var fullt fokus på Harry. Mops nr 2, Rocky flyttade in hos oss 27 juli 2018, ett litet yrväder, men så underbar.

Jag åker gärna på hundutställningar runtom i Sverige, men är inte så noga med att gå in i ringen. Tycker det är trevligt att vara på plats och se och umgås med alla runt ringen. Har genom mopsarna fått många nya vänner och med hjälp av Google Maps fått se mycket av södra Sverige, där dem flesta nya vännerna bor.

Vi har gått kurser att läsa hund, vardagslydnad och Nosework. Vi har även testat på agility, det passade Harry bättre än matte.

Ulrika Karlsson

Motioner
Motion som medlem önskar få behandlad vid ordinarie årsmöte ska skriftligen och undertecknad, lämnas till styrelsen senast tre veckor före ordinarie årsmöte.

Motioner skickas till

Sofia Sundkvist